Lad os starte med en snak om mulighederne.
Ny fælles grafisk platform, som de selv kan arbejde videre med.
VejleMuseerne havde brug for en visuel identitet med alt fra fælles logo til designramme for al kommunikation og kampagner. De 11 museer fik fælles organisation og i den anledning også fælles administration. Fællesskab gør stærk, men kan godt være en udfordring, når man er så forskellig i indhold. Opgaven var at skabe et moderne udtryk, der kunne rumme både fortid og nutid i sin designramme.
Vi designede et logo der kunne rumme alle de enkelte museer i et udtryk. Vi arbejdede udfra nogle få grafiske elementer og et farvespektre, der gav mulighed for at bruge former og farver forskelligt - alt efter hvilket budskab der skulle kommunikeres. Men ta' selv et kig på nogle af de elementer designmanualen indeholder. Designmanualen danner i dag baggrund for al grafisk kommunikation og design for VejleMuseerne. Både i bybilledet, på brochurer og reklamematerialer, outdoor og på de enkelte museer. Designet samler og giver identitet for det nye VejleMuseerne.
VejleMuseerne laver i dag selv al grafisk design og rentegning ud fra designmanualen in-house.