Analyser viste at flere og flere valgte at besøge hjemmesiden via enten mobil eller Ipad. Vi kunne se at tendensen eksploderede, så en hurtigt beslutning om at lave en ny responsiv hjemmeside - var helt rigtig.
Med udgangspunkt i en analyse af hvordan besøgende besøgte Vejle Musikteaters hjemmeside og hvordan de besøgende opførte sig på sitet dannede baggrunden for det nye webdesign. Hvilke sider var mest besøgt, hvad havde mest betydning og hvor længe blev de besøgende på siderne. Alle vigtige elementer når det nye design skal laves. Vi lavede en kommunikationsworkshop, der tog udgangspunkt i den viden vi fik fra analyserne og de strategiske mål Vejle Musikteater havde for fremtiden. Til workshoppen deltog Vejle Musikteaters ledende medarbejdere sammen med vores kommunikationsrådgiver, web AD'er og teknisk webspecialist for at sikre at det vi fandt på også kunne lade sig gøre.
Involvering af publikum, gæsterne hos Vejle Musikteater blev en del af designet. Med # tag på forsiden kunne alle dele deres oplevelser i teatret med andre på nettet. Samtidig var det med til at gøre sitet mere levende.
Den nye responsive hjemmeside gør huset Vejle Musikteater endnu mere nærværende.